Emanuel Gat a performer és zenész
Awir Leonnal együtt álmodta meg a SUNNY-t, ami egyszerre élőzenei koncert és
vibráló koreográfiai felfedezőút. Az ötletek kavalkádjában a SUNNY képes
felmutatni új légies zenei formákat ezzel párhuzamosan mélységében vizsgálni és
megkérdőjelezni a kortárs táncművészet lehetőségeit.
Emanuel Gat – hatodik alkalommal a Trafó
színpadán! – nem csupán koreográfusként, hanem teoretikusként is kiválóan
megállja a helyét: ahogy írásaiban ki is fejtette: zeneként tekint a táncra. A
zene nem kezdőpont, de nem is megoldás a számára, mert - mint írja - a táncot
zene nélkül is hallanunk kell. Hang(szer)ként kezeli táncosait is,
fogalmazhatunk úgy is, mindegyik külön szólamot képez, hol egymás mellett
futnak párhuzamosan, hol szervesen összekapcsolódnak, egyetlen önálló
organizmust alkotva.
„Emanuel Gat mesterművet hoz létre mikor
megalkotja a SUNNY-t. A színpadon Marvin Gaye azonos című dala adja meg az
alaphangzást, Awir Leon épít élő zeneiséget köré. Gat úgy alkalmazkodik az
elektronikus zenéhez, hogy közben hű marad saját, eredeti stílusához. Magán a
virtuóz táncon túl, a mű az előadók közötti kapcsolatok színpadon való
megszületéséből áll. Hosszúra nyúló csendek, bravúros jelmezek, játékosság,
metsző pillantások és kitörő kacajok alkotják meg az előadás világát, amiben
túlcsordul az ifjúság, az életöröm és a derű.” - Le Figaro
A Budapesti
Tavaszi Fesztivál keretein belül most bemutatásra kerülő darab érdekessége,
hogy Emanuel Gat egyik táncosa - Juhász Péter, táncos, koreoráfus, aki a
következő hetekben kezdi meg a közös munkát Idan Sharabi, izraeli
koreográfussal az Inversedance-Fodor Zoltán Társulat részére. Az
izraeli-magyar koprodukció premierje június 2-án lesz, a Nemzeti
Táncszínházban, a Zsidó Művészeti Napok záróelőadásaként.
Az előadás április 12-én és 13-án tekinthető meg a Trafóban, a Budapesti Tavaszi Fesztivál kiemelt programjaként.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése